در اندرون من

به نام خدایی که در جان من است ...

در اندرون من

به نام خدایی که در جان من است ...

در اندرون من

‍ سخن در اندرون من است .
هرکه خواهد سخن من شنود در اندرون من در آید...
شمس تبریزی

چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی...

يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۶ ق.ظ

**********

 هر چیزی تو این دنیا باید به اندازه باشه. کمتر و بیشترش همیشه آسیب زننده ست.چه مادی باشه چه معنوی. اخلاقی باشه یا رفتاری ...

اصلا حدیث داریم در این زمینه که :

  

                                 «خیرُ الاُمورِ اوسَطُها» 

                             بهترین کارها میانه رویست.

و ما هر چه می کشیم از این افراط و تفریطه. اینکه زیاد میخوریم , می خوابیم , خرج می کنیم , محبت می کنیم...

بله محبت زیادی هم آسیب زننده ست.و من در این سالها چه ضررها و تلخی ها که از این مهربانی بیش از حد خودم نکشیدم. از اینکه هیچ وقت دلم نخواست دلی رو بشکنم , عواطف کسی رو جریحه دار کنم , دست رد به سینه کسی بزنم , امید کسی رو ناامید کنم , خاطری رو آزرده کنم ...

 اما خودم رو شکستم , ندیده گرفتم, به فشار و سختی انداختم , دردسرها کشیدم.

گاهی از مهربونی بیش از حد خودم احساس حماقت می کنم و حالم از خودم بهم می خوره. از اینکه چشم روی خیلی از رفتارها بستم و انگ نفهمی خوردم حالم بد میشه.از اینکه به همه مِهر دادم و جاش مُهر سوء استفاده خوردم خسته شدم...

                       

چه خوش بی‌ مهربانی هر دو سر بی

که یکسر مهربانی دردسر بی

اگر مجنون دل شوریده‌ای داشت

دل لیلی از آن شوریده تر بی

* بابا طاهر*

      

  • ژابیز

نظرات  (۱)

سلام 
در مورد خودتون به این شکل فکر نکنین، هرجا مهربانی کنین یک  جایی و یک زمانی خداوند بهتون بر میگردونه ...امیدوارم دلتون همیشه مهربون باشه و مهربون بمونه 
پاسخ:
 سلام 
تنها دلخوشیم همین وجود خداست تو زندگیم.همین که او می بینه تسلی بخشه.
ممنونم از شما . :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی